Zabawa 1:
- nazwij warzywa
- pokoloruj te, które jesz najczęściej
- jakie jeszcze znasz warzywa? - kiedy dziecko nie potrafi sobie przypomnieć możemy udzielić kilku wskazówek dot. koloru, smaku, wyglądu
(Karta nr 8, zeszyt nr 1 Trampolina czterolatka, PWN 2015)
Zabawa 2:
- wspólne czytanie wiersza Jana Brzechwy Na straganie. Ja czytam po jednym wersie a Zuzu po mnie powtarza (kwestię selera mówi z pamięci). Staram się czytać z różną intonacją, wyrażając opisywane w wierszu emocje i namawiam do tego córkę-wychodzi z tego naprawdę fantastyczna zabawa.
(Jan Brzechwa Na straganie i inne wiersze, Wydawnictwo Olesiejuk, twarda oprawa)


Zabawa 3: polisensoryczna
- wymaga rekwizytów w postaci prawdziwych warzyw. Zuzu zamyka oczy i na podstawie dotyku, węchu a nawet smaku stara się odgadnąć co to za warzywo.




Zalety powyższych zabaw:
- rozwijanie sprawności manualnej, poprawa precyzyjności ruchowej
- rozwijanie wiedzy o świecie i poszerzanie słownictwa oraz możliwości opisu (miękki, włochaty, szorstki, śliski, gładki)
- rozbudzanie ciekawości i możliwość eksperymentowania
- rozwijanie wrażliwości dotykowej, smakowej, gromadzenie doświadczeń węchowych
- rozwijanie percepcji wzrokowej i pamięci słuchowej
- wzmacnianie więzi rodzinnych
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz