sobota, 23 stycznia 2016

Krem z kalafiora - aksamitna zupa nie tylko od święta

Zakochałam się w kremowych zupach. Proste w przygotowaniu, a przede wszystkim smaczne. Do tego jest to łatwy sposób na "przemycenie" do dziecięcej diety przeróżnych warzyw, których "nie widać". Zuzu zajada się warzywami w każdej postaci i zupy kremy uwielbia podobnie jak jej mama :) Dziś przepis na biały, aksamitny krem z kalafiora.





Składniki:

  • kalafior ( 2 duże lub torebka 800 g mrożonego )
  • 5 ziemniaków (większych)
  • jedna duża pietruszka
  • 1 średnia cebulka
  • 1 liść laurowy
  • 7 ziarenek ziela angielskiego
  • 500 ml wody (ja używam przefiltrowanej z kranu)
  • 500 ml mleka
  • 125 ml śmietanki 30%
  • 3-4 łyżki kaszy manny
  • sól
  • pieprz biały lub kolorowy (wtedy na zupie są takie delikatne kropki)
  • gałka muszkatołowa (pół łyżeczki)
 

Przygotowanie:
  • Do większego garnka wrzucamy cebulę, pokrojone w kostkę ziemniaki i pietruszkę, liść laurowy i ziarenka ziela angielskiego. Zalewamy wodą i gotujemy ok. 15 minut. Następnie dodajemy różyczki kalafiorów, kaszę mannę, wlewamy mleko  i gotujemy do miękkości warzyw. Z zupy staramy się wyjąć liść laurowy i ziele angielskie. Kolejna czynność to miksowanie / blendowanie. Ja używam szklanego stojącego miksera, ale można użyć ręcznego blendera - jak komu wygodnie. Podczas miksowania dodajemy śmietankę, sól (ja dodałam 2 łyżeczki), pieprz (spora ilość), gałkę muszkatołową.  
 


  • Zupę przelewamy na talerze, możemy podawać ją z grzankami, bagietką, groszkiem ptysiowym. 
 

Smacznego 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz