niedziela, 16 sierpnia 2015

Rodzinnie granie ( 2 ) Monkeys

Kolejna propozycja na wspólne spędzanie czasu z dzieckiem. Gra trafiła do mnie przypadkiem. Rzadko odwiedzam hipermarket Real  (naprawdę -  raz lub dwa na rok) i właśnie podczas takiej wizyty, stojąc przed regałem z artykułami dziecięcymi typu zabawki, gry itp. zwróciła moją uwagę gra  Monkey  firmy Rik & Rok. Słyszałam już o innych "małpkowych grach" - skaczące, pływające... ale tu bardziej skupiłam się na cenie - 12 zł !!! Pomyślałam - dlaczego nie? I wiem, że był to bardzo dobry zakup. W pudełku znajdziemy złożoną z dwóch części palmę (oba elementy łączą się na zasadzie magnesu ), kolorowe małpki i kostkę z dużymi liczbami. Zabawa polega na zawieszaniu lub zdejmowaniu małpek z liści palmowych zgodnie z wyrzuconą liczbą na kostce. Trzeba bardzo uważać, gdyż zbytnie przeciążenie powoduje spadek górnej części drzewka. Gra daje dużo frajdy a poza tym rozwija :
  • zdolności manualne dziecka - wymaga precyzyjności ruchów, odpowiedniego chwycenia małpki,
  • percepcję wzrokową, procesy myślowe i decyzyjne - dziecko musi przewidzieć które miejsce będzie dla małpki bezpieczne,
  • umiejętności matematyczne - dziecko poznaje liczby, łączy znak "+" z dodawaniem, a "- "z odejmowaniem; kojarzy, że taka sama liczba małpek po każdej ze stron zmniejsza ryzyko opadnięcia liści ze względu na zachowaną równowagę,
  • rozwija i umacnia więzi rodzinne


 

 

Udanej zabawy :)

4 komentarze:

  1. Dzień dobry, bardzo dziękuję za wspomnienie tutaj o tej taniej, ale bardzo interesującej grze. Po przeczytaniu tego wpisu sam udałem się do sklepu i zakupiłem. Martwi mnie jednak troszkę brak instrukcji w pudełku gdy. Owszem zasady gdy są oczywiście napisane na pudełku jednak są bardzo ogólnikowe (nie ma na przykład ani słowa o kostce która jest w zestawie). W związku z tym moje pytanie - czy zechciałaby Pani podzielić się swoimi zasadami?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, ja rowniez pokusilam sie o zakup tych małpek. dziecko dostalo na gwiazdke, ale rowniez nie wiem jak sie w to gra. mam kostke i malpki... rzucam kostką i rozumiem, ze jak wypadnie liczba z '-" to sciagam malpki? a co jak liscie spadna? licze ile bylo malpek? nie do konca czytelna jest ta gra dla mnie.
    Prosze o napisanie zasad.... dziekuje bardzo

    OdpowiedzUsuń
  3. Już tłumaczę i przepraszam za opóźnienie :) U nas zabawa polega na tym, że kostka wskazuje nam w zależności od znaku ile małpek zdjąć a ile zawiesić, gramy do momentu aż ktoś przez nieuwagę strąci liście - wtedy gra się kończy i ta osoba przegrywa. Chodzi o to by wykazać się zręcznością i pomysłem na to gdzie zawiesić małpkę aby zachować równowagę na drzewie. Mam także drugą wersję gry - rozdzielamy między siebie małpki po równo i po jednej zawieszamy na drzewie do momentu kiedy liście spadną-wygrywa ta osoba, która nie strąciła liści wieszając małpki. Faktycznie na pudełku instrukcja jest ogólnikowa, ale śmiało można tworzyć własne zasady, a przede wszystkim dobrze się bawić. Dziecko może także samodzielnie rozwijać motorykę małą i po kolei zawieszać małpki by ustanowić własny rekord w ilości powieszonych zwierzątek. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za wyjaśnienia. Tak też podobnie próbowałam grać ze swoim maleństwem ;-)
    Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń